امروز : 26 تیر 1403
مرکز آمار و فناوری اطلاعات
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1393/05/12 - 15:37
  • 16
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZiGB

سیستم HIS در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه نصب شد

در راستای طرح تحول نظام سلامت، سیستم HISدر بیمارستان های شهید بهشتی و اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان و شهید رجایی آران و بیدگل نصب و راه اندازی شد.




در راستای طرح تحول نظام سلامت، سیستم HIS در بیمارستان های شهید بهشتی و اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان و شهید رجایی آران و بیدگل نصب و راه اندازی شد.



به گزارش وب دا، مدیر مرکز آمار و فن آوری اطلاعات دانشگاه با بیان این مطلب گفت: این دانشگاه از ابتدای خرداد ماه سال جاری اقدام به نصب، آموزش و پیاده سازی سیستم HIS براساس دستورالعمل اجرایی برنامه تحول نظام سلامت مبنی بر تجهیز کلیه بیمارستان های تحت پوشش این برنامه به سیستم HIS مورد تایید وزارت بهداشت (دارای گواهینامه مطابقت با استانداردهای سپاس) در بیمارستان های تحت پوشش خود نمود.



مرتضی نادی افزود: بهره برداری از این سیستم در بیمارستان کارگرنژاد از ابتدای تیرماه و در بیمارستان های شهید بهشتی کاشان و شهید رجایی آران و بیدگل از ابتدای مردادماه آغار شده به نحوی که تمامی اطلاعات بیماران در بیمارستان های فوق در سیستم جدید HIS ثبت می شود.



وی، با بیان اینکه در طرح تحول نظام سلامت کلیه بیمارستان های دانشگاهی موظف به ارسال پرونده الکترونیکی بیماران بستری در زمان ترخیص و برای بیماران سرپایی حداکثر یک هفته پس از ترخیص به سامانه پرونده الکترونیکی سلامت (سپاس) می باشند، اظهار داشت: طبق دستورالعمل طرح تحول نظام سلامت، ملاک محاسبه و تخصیص اعتبار به بیمارستان های تحت پوشش برنامه، ثبت پرونده بیماران در سیستم HIS  و ارسال به سامانه سپاس وزارت متبوع می باشد.



وی تصریح کرد: برای نصب سیستم جدید HIS در بیمارستان های مذکور بیش از دو میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارت دانشگاه هزینه شده است.



 سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS) در راستای تسهیل دسترسی و بازیابی داده های بالینی و اداری بیماران است به نحوی که ارائه خدمات ایمن، موثر، عادلانه، به موقع و بیمار محور به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.



لازم به ذکر است تبادل اطلاعات سلامت موجب می شود تا فعالیت تیم های درمانی و مراقبتی در مراکز مختلف سلامتی در امتداد یکدیگر قرار بگیرد و هر مرکز با دسترسی به اطلاعات حاصل از فعالیت مراکز دیگر، برای ادامه درمان تصمیم گیری کند. این سیستم نه تنها موجب بهبود عملکرد و تصمیم‌گیری بهتر می‌شود، بلکه با ارائه‌ی اطلاعات و سوابق بیمار به ارائه کنندگان خدمات در تصمیم‌گیری‌های بهداشتی  درمانی نیز نقش به سزا و مؤثری دارد.



 گفتنی است درحال حاضر کلیه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه دارای سیستم HIS می باشند.





  • گروه خبری : اخبار فن آوری اطلاعات
  • کد خبر : 109344
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم