امروز : 26 تیر 1403
مرکز آمار و فناوری اطلاعات
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1391/08/10 - 11:43
  • 14
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /Z6FB

شبکه ملی سلامت با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد

با حضور وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی شبکه ملی سلامت به بهره برداری رسید




با حضور وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی شبکه ملی سلامت به بهره برداری رسید.



به گزارش وب دا، دکتر مرضیه وحید دستجردی در این مراسم با اشاره به این که با افتتاح این شبکه باری از دوش وزارت بهداشت برداشته شده است،‌اظهار داشت: در حوزه فناوری اطلاعات و آمار کار را به دست جوانان سپرده‌ایم و نتیجه خوبی نیز گرفته‌ایم و از وضعیت نابسامانی که سه سال پیش داشتیم بهبود صددرصدی حاصل شده است.



وی با بیان این که به شدت نیازمند شبکه ملی سلامت هستیم،‌ گفت:‌ بین سال‌های 75 تا 90 ظرف 15 سال تنها 2 هزار و 100 مرکز درمانی از طریق ایتنرنت و با مشکلات آن با هم متصل شده بودند.



دکتر دستجردی ادامه داد: با شبکه ملی سلامت می‌توانیم تخت‌های خالی بیمارستان‌ها را در کشور رصد کنیم و دیگر بیماری در بیمارستان با جواب نبود تخت خالی مواجه نمی‌شود و به این ترتیب مشکل مذکور را نیز رفع خواهیم کرد.



وزیر بهداشت تصریح کرد: در پرونده سلامت الکترونیک باید بیش از 40 سؤال از مردم بپرسیم، حال اگر قرار باشد این شبکه روی اینترنت قرار بگیرد، مشکلاتی از جنبه سرعت و امنیت اطلاعات پیش رو خواهیم داشت که با راه‌اندازی شبکه ملی سلامت در بستر پهنای باند داخل، این نگرانی‌ها از بین رفته است.



وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان امسال، بیش از نیمی از مراکز درمانی را بتوانیم به شبکه ملی سلامت متصل کنیم.



دکتر دستجردی در ادامه با اشاره به تخت های خالی موجود در کشور ابراز داشت: هم‌اکنون در کشور مشکل تخت خالی وجود دارد، با این شبکه می‌توانیم تخت‌های خالی بیمارستان‌هارا رصد کنیم و دیگر بیمار در بیمارستان‌ها معطل تخت خالی نمی‌شود و مشکل تخت خالی در کشور حل می‌شود؛ از این رو، شبکه ملی سلامت به استقلال سلامت کشور کمک خواهد کرد.



وزیر بهداشت اظهار داشت:‌ هم‌اکنون بیش از 110 خدمت در وزارت بهداشت به صورت الکترونیک انجام می‌شود در حالی که قبلاً یک پرسش و پاسخ کاغذی 45 روز طول می‌کشید امروز هیچ کاغذی بین دانشگاه‌ها و ستاد وزارت بهداشت و درمان رد و بدل نمی‌شود.




 




  • گروه خبری : اخبار فن آوری اطلاعات
  • کد خبر : 109275
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم