امروز : 26 تیر 1403
مرکز آمار و فناوری اطلاعات
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1394/12/12 - 14:02
  • 15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZQGB

حوزه سلامت برای پیشبرد اهداف خود بایستی به فناوری اطلاعات مجهز شود

رییس دانشگاه گفت: حوزه سلامت برای دست یابی و پیشبرد اهداف خود بایستی به تکنولوژی های جدید و به روز مجهز شود.



رییس دانشگاه گفت: حوزه سلامت برای دست یابی و پیشبرد اهداف خود بایستی به تکنولوژی های جدید و به روز مجهز شود.



به گزارش وب دا، دکتر محمد حسین اعرابی در نشستی که به مناسبت زادروز مهندس ایرانی خواجه نصرالدین طوسی و روز مهندس با حضور کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شد، بر استفاده از فناوری اطلاعات و بهره برداری از امکانات آن در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.



وی، ضمن تبریک روز مهندس و قدردانی از زحمات و تلاش های صورت گرفته بر اهمیت جایگاه و نقش ITدر نظام سلامت اشاره کرد و افزود: روحیه همکاری و همدلی این مجموعه می تواند به عنوان الگویی برای سایر واحدها باشد.



رئیس دانشگاه، اجرای موفق طرح های کلان وزارت بهداشت همچون طرح تحول نظام سلامت در حوزه های درمان، آموزش و بهداشت را در گرو داشتن بستر و زیرساخت های مناسب فناوری اطلاعات و همچنین تأمین منابع سخت افزاری و نرم افزاری مربوطه برشمرد و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در مرکز ITدانشگاه، زیرساخت های لازم در دانشگاه در وضعیت مطلوب می باشد.



دکتر اعرابی، ضمن خرسندی از عملکرد حوزه ITدانشگاه در طرح تحول سلامت ابراز داشت: سرمایه گذاری در حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات زمینه ساز توسعه پایدار در کشور و از عوامل موفقیت هر سازمان می باشد.



سرپرست مرکز مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این نشست، روز مهندس را به کارشناسان شاغل در حوزه ITدانشگاه تبریک گفت و در ادامه به بیان عملکرد سال 94 این مرکز پرداخت.



مرتضی نادی، استقرار سامانه های صندوق و پذیرش در 110 مرکز، پایگاه و خانه بهداشت در دو نسخه آفلاین و آنلاین، امور قراردادها، مدیریت بودجه، حقوق و دستمزد شاغلین و بازنشستگان، تغذیه دانشجویی، سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS)) در آزمایشگاه مرکزی و سرم درمانی، نوبت دهی تلفنی و اینترنتی بیمارستان های شهید بهشتی و متینی، اتصال تمامی دستگاه های آزمایشگاه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به سیستم اطلاعات بیمارستانی HIS))  و  نرم افزار لینک پرسنلی و حضور و غیاب را از جمه اقدامات این مرکز برشمرد.



نادی، راه اندازی وب سرویس تایید نسخ در کلیه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، اختصاص IP Addressویژه دانشگاه، استقرار سامانه حضور و غیاب در 25 مرکز بهداشتی شهری، افزایش پهنای باند اینترنت دانشگاه به 60 مگابایت، افزایش پهنای باند اینترانت دانشگاه به 16 مگابایت، توسعه شبکه دانشگاه به ویژه شبکه شمس، ارسال بیش از 70 هزار پرونده الکترونیکی بیماران به سامانه پرونده الکترونیک سلامت (سپاس) و تدوین سالنامه آماری دانشگاه را به عنوان بخشی از دستاوردهای این مرکز در سال 94 عنوان کرد.



وی، استفاده از خرد جمعی و ضرورت طرح درخواست های سخت افزاری و نرم افزاری واحدهای تابعه دانشگاه در کمیته های تخصصی مرکز را از ویژگی های بارز این مجموعه دانست.



این گزارش حاکیست: کارشناسان مرکز مدیریت آمار و فن آوری اطلاعات دانشگاه نیز در این نشست به بیان مشکلات، پیشنهادات و نظرات خود پرداختند.



روز مهندس



 



روز مهندس



  • گروه خبری : اخبار فن آوری اطلاعات
  • کد خبر : 109374
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم