امروز : 26 تیر 1403
مرکز آمار و فناوری اطلاعات
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان
  • 1392/06/20 - 14:35
  • 24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZZGB

برگزاری دوره آموزشی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات در دانشگاه

دوره آموزشی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) برای اولین بار و با حضور مدرس شبکه علمی غرب آسیا در دانشگاه برگزار شد.





دوره آموزشی سیستم مدیریت امنیت اطلاعات (ISMS) برای اولین بار و با حضور مدرس شبکه علمی غرب آسیا در دانشگاه برگزار شد.



به گزارش وب دا، در این دوره استانداردهای بین المللی امنیت اطلاعات به خصوص ایزو 27001 و ایزو 27002، نحوه تدوین اسناد راهبردی سامانه مدیریت امنیت اطلاعات، نحوه شناسایی ریسک های دارایی های اطلاعاتی نرم افزاری، خط مشی امنیت اطلاعات، ساختار امنیت اطلاعات، مدیریت دارایی های اطلاعاتی، امنیت منابع انسانی، امنیت فیزیکی و پیرامونی، مدیریت ارتباطات و عملیات، کنترل دسترسی های فیزیکی و لاجیکی، اکتساب، توسعه و نگهداری سیستم های اطلاعاتی، مدیریت حادثه امنیت اطلاعاتی، انطباق های قانونی امنیت اطلاعات و استراتژی برخورد با ریسک به فراگیران آموزش داده شد.



براساس این گزارش، این دوره در راستای سند راهبردی امنیت اطلاعات دانشگاه با هدف آشنایی کارشناسان IT واحد های تابعه دانشگاه، طی دو روز در مرکز آمار و فن آوری اطلاعات دانشگاه اجرا شد.



سیستم مدیریت امنیت اطلاعات یا Information Security Management System سیستمی برای پیاده سازی کنترل های امنیتی می باشد که با برقراری زیرساخت های مورد نیاز ایمنی اطلاعات را تضمین نموده  و استانداردهایی را برای ایمن سازی فضای تبادل اطلاعات در سازمان ها ارائه می دهد. این استانداردها شامل مجموعه ای از دستورالعمل هاست تا فضای تبادل اطلاعات یک سازمان را با اجرای یک طرح مخصوص به آن سازمان ایمن نماید.




 




  • گروه خبری : اخبار فن آوری اطلاعات
  • کد خبر : 109326
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم